Energi Fyns kunder er de mest tilfredse kunder i den danske elsektor viser en ny analyse, som EPSI Rating netop har offentliggjort.
- Vi er meget glade for, at vi er det energiselskab, der har de mest tilfredse kunder. Det er helt essentielt for os, at vores kunder er tilfredse med os og vores service, siger koncernchef Bent Agerholm.
Kunderne vil have engagement
Analysen viser, at det er vigtigt for kunderne, at de bliver hjulpet til at tage et aktivt valg i forhold til, hvilken elaftale der passer til deres behov og ønsker.
- Vi har igennem de seneste år gjort en stor indsats for at fortælle vores kunder om vores forskellige elaftaler, samt opfordre dem til aktivt at tage stilling til, hvilken elaftale, der passer bedst til dem og deres behov. Men der er igen tvivl om, at el generelt er et lavinteresse produkt, som mange ikke tager stilling til, fortæller Bent Agerholm.
Et andet væsentligt parameter i forhold til kundernes tilfredshed er ifølge EPSI Rating energiselskabernes samfundsengagement, hvilket også har stort fokus hos Energi Fyn.
- Vi er fynboernes energiselskab. Derfor har vi valgt at bidrage til udviklingen på Fyn gennem blandt andet udrulning af fibernet, FynskSupport og vores fonde. Samtidig støtter vi op om den grønne omstilling via vores aktiviteter inden for vindmøller, energibesparelser, elbiler og varmepumper. Der er ingen forskel på den el, der kommer ud af stikkontakten, men der er forskel på de energiselskaber, der leverer den. Vi er glade for, at det er et vigtigt parameter for kunderne, siger Bent Agerholm.
Nye regler på elmarkedet har givet vanskeligheder
Analysen viser, at de danske energiselskaber generelt har haft en del vanskeligheder, siden der blev indført nye regler på elmarkedet den 1. april i år.
- Ligesom de øvrige energiselskaber har vi også haft en del begyndervanskeligheder, siden engrosmodellen trådte i kraft den 1. april. Vores Kundecenter har været under stort pres, og det har desværre betydet, at vi ikke har kunnet yde topservice til alle vores kunder. Det er selvfølgelig meget beklageligt. Vi har iværksat og vil iværksætte en række tiltag, som forbedrer vores service, så vi fortsat kan give vores kunder den bedste service, fortæller Bent Agerholm.