Vi surfer, streamer og downloader som aldrig før, og flere og flere ting foregår i dag digitalt. Det sætter krav til internethastigheden og -kapaciteten. Derfor prioriterer mange en god internetforbindelse – og nu er den bedste af slagsen blevet kåret.
Det er den uafhængige rådgivningsvirksomhed Loyalty Group, der står bag kåringen. I undersøgelsen "BrancheIndex Internet 2017" har de bedt 3.386 danske internetkunder vurdere deres internet ud fra en række centrale parametre. Igen i år er det Energi Fyns fiberløsning Waoo, der topper målingen.
- Vi er meget stolte. Vi og de øvrige selskaber i Waoo-samarbejdet har knoklet for at holde vores position. Der kommer hele tiden nye services til i markedet, og det betyder utroligt meget for os, at vores kunder oplever, at de får høj stabilitet og kvalitet, når de har Waoo Fiber-produkter leveret via Energi Fyns fibernet, siger Carsten Nedergaard Hansen, bredbåndsdirektør hos Energi Fyn.
Høj produktkvalitet
Loyalty Group peger på betydningen af produktkvalitet i forhold til årets indeksering.
- Waoo formår endnu en gang at indtage førstepladsen i Loyalty Groups BrancheIndex Internet undersøgelse og opnår samtidig selskabets højeste score i Loyalitetsindekset siden undersøgelsens start i 2012. I årets undersøgelse skiller Waoo sig især ud på området produktkvalitet. Waoo’s centrale fokus på fiberteknologiens mulighed for hastighed og stabilitet er med til at tegne et billede af netop dette område som et stadigt vigtigere fokus for kunderne, siger seniorkonsulent hos Loyalty Group Mikkel Korntved.
- I takt med en stigende brug af internettet i de danske privathjem, hvor stadigt flere af familiens medlemmer er online samtidig, er netop produktkvaliteten i fokus. Dette har også været et tydeligt fokus blandt andre af branchens spillere, hvor netop kapacitetsudvidelser har været prioriteret, siger Mikkel Korntved.
Loyale kunder
Målingen viser, at Waoo har branchens mest loyale kunder. Selskabet, som er ejet af Energi Fyn og en række andre fibernetselskaber, indtager en klar førsteplads, når Loyalty Group spørger, om kunderne mener, at internetudbyderne er troværdige og har et godt omdømme.
Waoo har fået den højeste indeksscore siden undersøgelsen første gang blev gennemført i 2012, og mere end halvdelen af de adspurgte Waoo-kunder har til Loyalty Group sagt, at de allerede har anbefalet Waoo til folk, de kender.
- Vores lokale forankring og langsigtede strategi, som i modsætning til mange af vores konkurrenters ikke handler om at tjene hurtige penge, betyder helt sikkert meget for den måde, kunderne ser Waoo på. Vi har jo også fra starten stået fast på vores hastighedsgaranti og på, at vi leverer det, vi lover. Det betyder helt sikkert meget for vores kunders syn på os. Vi ligger nummer et på stabilitet, hastighed og produktkvalitet, og derfor har vi også fået en fin placering på værdi for pengene, slutter Carsten Nedergaard Hansen.