Driftsstatus - Energi Fyn og Waoo fibernet
Navigation Søgning

Kundecenter K Driftsstatus fibernet

Driftsstatus fibernet

Her finder du information om både landsdækkende driftstatus på Waoo samt lokal driftstatus på Energi Fyns fibernet.

Har du spørgsmål, kan du kontakte os på telefon 70 13 19 00. Se vores åbningstider her.

Se landsdækkende driftstatus her

Nedenstående kan du læse mere om lokal driftstatus på Energi Fyns fibernet:

Driftstatus Fibernet

Se svar

23. september 2020: Manglende internet og TV med TV-boks - LØST

Vi har lavet en opdatering på nogle af vores fiberbokse, som gjorde, at port 4 på fiberboksen blev lukket ned.

Denne er nu oppe igen, og vi beklager de gener det har måtte medføre.

En god tommelfingerregel er, altid at have internetudstyr siddende i port 1.

Det har vist sig, at port 4 stadig var lukket for IPTV (TV med TV-boks), denne fejl forventes løst kl. 20:30. Det kan i nogle tilfælde være nødvendigt, at genstarte TV-boksen, alternativt flytte den til port 2 eller 3, efterfuldt af en genstart.

Fejlen er løst kl. 20:18.

Se svar

5. august 2020: totalnedbrud - LØST

Vi har lige oplevet et kort nedbrud på hele Fyn her kl 10:43. Det hele er på vej op igen. 

Vi mangler dog stadig Tårup / Frørup. - Alt er oppe igen  

Se svar

9. juni 2020: Graveskade ved Munkebjergvænget 5-13 - LØST

Vi har i øjeblikket en graveskade, som gør at Munkebjergvænget 5-13 samt Munkebjergvænget 1 & 3 og Munkebjergvej 1 er uden fiberforbindelse.

Vi er i gang med udbedring af skaden.

Skaden forventes udbedret i dag.

Se svar

4. juni 2020: Problemer med Facebook og Instagram - LØST

Vi oplever i øjeblikket udfordringer med uploade/downloade billeder, spil og film på Facebook og Instagram.

Vi er i gang med fejlretning og forventer fejlen løst hurtigst muligt.

 

afsluttet: 4 juni kl. 21:00

-----------

Se svar

4. juni 2020: Manglende internet - LØST

Vi har i øjeblikket en fejl, som gør at kunder mangler internetforbindelse.

Vi er i gang med fejlretning og forventer fejlen løst hurtigst muligt.

-----------

Fejlen er løst.

Se svar

1. april 2020: fiber fejl i Gislev - LØST

Vi har i øjeblikket en fejl, som gør at nogle kunder i Gislev og omegn er uden fiberforbindelse.

Vi er i gang med fejlretning.

 

Afsluttet: 1 april 2020 kl. 18.30

Se svar

12. Februar 2020: Fiberfejl i Haarby - LØST

Vi har i øjeblikket en fejl, som gør at nogle kunder i Haarby er uden fiberforbindelse.

Vi er i gang med fejlretning.

Se svar

5. Februar 2020: Fiberfejl i Kappendrup - LØST

Vi har i øjeblikket en fejl, som gør at kunder i Kappendrup er uden fiberforbindelse.

Vi er i gang med fejlretning og forventer fejlen løst inden frokost.

Afsluttet d. 5. Februar 2020 kl. 11:30.

Se svar

januar 2020: pixelering ved start forfra og ved film leje - LØST

Kunden der bruger start forfra og lejer film via Waoo bio, kan opleve pixelering på deres iptv boks, vi arbejder på at løse denne fejl, og forventer at fejlen er løst  i løbet af Q2-2020.

Planlagt servicearbejde

Se svar

22. juni 2020: Afbrydelse af fibernet i Højby-området - AFSLUTTET

Grundet planlagt strømafbrydelse (varslet af Vores Elnet) i vores teknikhus som forsyner kunder i Højby-området, vil der i nedenstående tidsrum opleves afbrydelse af fibernettet.

D. 22-06-2020 kl. 7:30 til ca. kl. 08:30.

Vi beklager de gener dette måtte give.

Se svar

28. april 2020: Afbrydelse af fibernet i Føns-området - AFSLUTTET

Grundet planlagt strømafbrydelse (varslet af Vores Elnet) i vores teknikhus som forsyner kunder i Føns-området, vil der i nedenstående tidsrum opleves afbrydelse af fibernettet.

D. 28-04-2020 kl. 8:00 til ca. kl. 10:30.

Vi beklager de gener dette måtte give.

Se svar

26. marts 2020: To kortvarige afbrydelse af fibernet i Aarup, Vissenbjerg og Gelsted - AFSLUTTET

Grundet to planlagte strømafbrydelser i vores teknikhus som forsyner kunder i området Aarup, Vissenbjerg og Gelsted, vil der i nedenstående tidsrum opleves afbrydelse af fibernettet.

D. 26-03-2020 kl. 7:00-8:00 og igen kl. 12:00-13:00.

Vi beklager de gener dette måtte give.

Se svar

Marts 2020: Aktivering af ny funktion i fiberboksen for Fyn - AFSLUTTET

Vi aktiverer en funktion i fiberboksen som gør, at hvis man har en PC/router og udskifter denne til en ny, så skal man ikke længere vente 1 time på, at IP adressen bliver frigivet til det nye udstyr. Nu bliver IP adressen tildelt det udstyr der spørger efter IP adressen sidst.

Det betyder dog også, at hvis man har kablet flere enheder til fiberboksen samtidig, som alle spørger efter en internet IP adresse, vil udstyret kæmpe om IP adressen til internettet. Dette kan betyde, at fiberforbindelsen helt går ned eller at internettet ikke længere virker.

Derfor er det en god idé at gennemgå det udstyr der er kablet til fiberboksen, hvis man har mistet forbindelsen til internettet.

Vi skal samtidig gøre opmærksom på, at kabling af Smart WiFi også kan blive berørt af denne funktion.

Det betyder følgende:
1. Har man KUN internet, skal der kun sidde 1 kabel mellem port 1 på fiberboksen og efterfølgende udstyr.

2. Har man KUN IPTV og benytter Smart WiFi, skal der kun sidde 1 kabel mellem port 2 på fiberboksen og port 2 på Smart WiFi.

3. Har man BÅDE internet og IPTV via Smart WiFi, skal man blot følge Waoo's Smart WiFi vejledning for kabling.

Vi beklager de gener dette måtte give.