Flytning | Meld flytning og ny adresse til Energi Fyn her
Navigation Søgning

Kundecenter K Flytning

Planlægger du en flytning?

Når du flytter, sørger vi hos Energi Fyn for, at din el-, gas- og fiber-aftale flytter med.  Du skal blot huske at melde din flytning til os – senest 3 hverdage efter, du er fraflyttet din gamle adresse.

Det gør du ved at klikke på den grønne knap herunder.

Meld flytning

Du kan også melde flytning ved at ringe på telefon 70 13 19 00 eller sende en mail til flytninger@energifyn.dk.

Her finder du yderligere information, når du skal flytte

Læs mere

Hvordan melder jeg flytning?

Du kan melde din flytning online eller kontakte til os på telefon 70131900. Du er også velkommen til at sende os en e-mail til os på flytninger@energifyn.dk eller besøge os på Sanderumvej 16, 5250 Odense SV inden for vores normale åbningstider.

Læs mere

Hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg flytter?

Hvis du skal flytte, skal du senest tre arbejdsdage efter din flytning melde det til os.

I forbindelse med din flytning skal du aflæse alle målere, der afregnes af os og meddele aflæsningerne til os på telefon 70131900 eller e-mail flytninger@energifyn.dk senest tre arbejdsdag efter din flytning. Husk at oplyse dit installationsnummer, som du finder på din regning.

På din flytteopgørelse på el opkræves du et gebyr på 85 kr. inkl. moms. 

Du hæfter for betalingen af forbruget indtil den dato, hvor aflæsningerne er indleveret og accepteret af os, eller når en anden har meldt flytning til os.

Ved manglende måleraflæsning er vi berettiget til at opkræve et gebyr.

Læs mere

Hvornår skal jeg melde flytning?

Senest tre arbejdsdage efter du er flyttet fra din bolig, skal du gøre os opmærksom på, at du er flyttet. Ellers kan du risikere at skulle betale for den nye ejers/lejers forbrug.

Du skal også melde flytning til os i forbindelse med nedenstående:

  • Ændring i antal betalere på adressen
  • Skilsmisse
  • Dødsfald hos den, der betaler for forbruget

 

Læs mere

Hvornår får jeg min flytteopgørelse?

Når du melder en flytning til Energi Fyn, vil du altid modtage en flytteopgørelse. Der kan gå op mod 6 uger, inden vi sender din flytteopgørelse. Dette skyldes, at vi skal have data fra dit netselskab for at kunne gøre dit forbrug op. Hvis du har penge til gode, vil de blive udbetalt via PBS eller NemKonto.

Er du endnu ikke tilmeldt en betalingsservice, så kan du tilmelde dig NemKonto ved at logge ind på mit.energifyn.dk.

Læs mere

Kan jeg melde flytning med tilbagevirkende kraft?

Vi vil gerne have besked om din flytning så tidligt som muligt og senest tre hverdage efter din flytning.
Læs mere

Jeg har meldt flytning - skal jeg betale min regning?

Du skal fortsat betale dine regninger, selvom du har meldt flytning. Du få eventuelt overskydende udbetalt via din NemKonto, når dit forbrug er opgjort. 

Læs mere

Hvad skal jeg huske, hvis jeg flytter ind i et hus med solceller?

Hvis du flytter ind i et hus med et solcelleanlæg, kan du gøre det online eller ved at kontakte os på telefon 70131900. Du skal desuden udfylde Energistyrelsens ejerskifteblanket.

Du kan se, hvad du skal være opmærksom på i forhold til solceller i forbindelse med et ejerskifte på www.ens.dk.

Er du i tvivl om, hvilken afregningsordning du afregnes efter, så kan du finde svaret ved at tjekke, hvornår dit solcelleanlæg er anmeldt og sat i drift. Afregningsordningen følger nemlig huset og ikke beboerne, så hvis anlægget er anmeldt til Energinet.dk senest den 19. december 2012, afregnes du i henhold til de 'gamle' afregningsregler. Er dit anlæg anmeldt efter denne dato, så afregnes du i henhold til de 'nye' afregningsregler.